joi, 18 septembrie 2014

Edirne...de ce il ocolim???

Recunosc, de nenumărate ori am trecut si eu pe autostrada de langa Edirne, uitandu-ma spre minaretele ce se disting deasupra acoperisurilor, dar ignorand complet oraşul. Intr-o buna zi...am intrat si de atunci...nu-l mai evit nici la dus...nici la întors... Sa va argumentez:


- Mă opresc la intrarea în Turcia, ca sa dau o fugă prin Outlet Margi. Nu este de dimensiunea celui de la Soke (de Parndorf nu mai vorbim), totuşi poţi sa-ti faci o oarecare imagine despre preţuri si despre ce-ai putea cumpăra. Oricum, n-am plecat niciodată cu mana goală!
- Oprirea de pe drumul de întoarcere este mai consistentă. Intai la un supermarket Migros pentru ulei de masline, masline, bere Efes, halva, etc. Apoi la Outlet pentru a cheltui ultimii bani, si in centrul oraşului unde se poate manca mult mai ieftin decat in locurile turistice ale Turciei. Un kebab de pui costa 2TL la o terasă in jurul centrului, un pahar de ayran costa 50 kurusi. In apropierea moscheii Selimiye (sunt locuri de parcare suficiente) găsiţi un magazin alimentar (se numeste Kiler) cu preturi mici (daca v-ati mai amintit de ceva). Tot langa moschee, chiar lipit de aceasta, este un bazar unde gasiti Turkish Delight si Pismaniye la preturi foarte bune.

Si, daca tot am adus vorba, nu ratati moscheea Selimiye. Este construita de cel mai mare arhitect otoman - Mimar Sinan - la cererea sultanului Selim al II-lea, fiul lui Suleiman Magnificul.  Mimar Sinan este cel care a construit Suleymaniye Camii si Sehzade Camii din Istanbul, dar Selimiye Camii este considerata a fi "capodopera" pe care a finalizat-o cand avea aproape 85 de ani.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu